Ruhları Kovalamak: Mexico City’nin Ev Müzeleri

Abide

Üye
Mexico City’nin güneybatısındaki yapraklı, sakin ve güzel bir mahalle olan Coyoacán’a vardıktan birkaç saat sonra, bölgede uzun vadeli kiralık evler için internette arama yapıyordum. Ailemin oraya taşınabilmesi tamamen hayaldi. Sanki ailem ve ben, her zaman sevdiğim bir yer olan Mexico City’yi keşfetmek için ülkü üssünü bulmuş gibiydik. Parlak renkli evler ve özenle beslenmiş bitki örtüsü ile kaplı kaldırımları, Coyoacán, ülkenin canlı başkentinin 7/24 hareketli enerjisiyle çevrili bir ada gibi, bir huzur vahasıdır.

Mahallenin çekiciliği, Mexico City’nin yayılması tarafından yutulmadan çok önce, hatta bir köy bile olmadan önce, yüzyıllardır aşikardı. Conquistador Hernan Cortés’in, şimdi Casa de Cortés olarak bilinen 18. yüzyıldan kalma binada olmasa da, 1520 civarında (Aztek başkentinin yıkılmasından sonra) burada yaşadığı söyleniyor. Coyoacán, 19. yüzyılda başkente dahil edildi ve 1928’de bir ilçe olarak belirlendi.

Hernan Cortés’in Coyoacán’da yaşadığı söyleniyor, ancak şimdi yukarıda Casa de Cortés olarak bilinen bina 18. yüzyıla kadar uzanıyor. Kredi… The New York Times için Adrian Wilson

20. yüzyılın başlarında ve ortalarında Coyoacán, Mexico City’nin Montparnasse’si olan Greenwich Köyü idi. Dünyanın her yerinden sanatçılar Meksikalı meslektaşlarını ziyarete geldiler ve kaldılar. Bölgenin zengin tarihinin çoğu – ve özel büyüsü – bu armatürlerin yaşadığı ve çalıştığı evlerde kaldı ve hala görülebilir. Belki de ölülere yaşadıkları yerlerde kendilerini daha yakın hissetmek batıl bir inançtır ama eğer öyleyse bu pek çok insan tarafından paylaşılan bir batıl inançtır.


Tamamen şans eseri, Airbnb’de bulduğumuz ev, Diego Rivera, David Siqueiros ve diğerlerini içeren Meksika muralist hareketinin kurucularından biri olan ressam José Orozco’nun eski stüdyosuydu. Duvarlarda 1949’da ölen Orozco’nun çerçeveli çizimleri ve baskıları vardı ve kitap raflarında arkasının ciltler dolusu reprodüksiyonları vardı.

Coyoacán’ın ünlü sakinlerinin yaşadığı evlerin birçoğu müzeye dönüştürüldü. Ev müzeleri, saygı duyduğumuz ya da nefret ettiğimiz bir figürün yaşam koşulları ve sahip oldukları şeyler hakkındaki merakımızı giderir. Dostoyevski’nin iskambil destesini gördüm, Roosevelt’in Infamy Günü konuşmasının ilk taslaklarını okudum, Virginia Woolf’un yazdığı kulübeden tarlaya, boğulduğu nehre doğru baktım. Bu yapılarda hâlâ hayaletlerin yaşadığına inanıyorsak, onların söyleyeceklerini duymamızı sağlayacak sessizliği ve yalnızlığı özleriz.

Frida Kahlo’nun yaşamının büyük bir bölümünü geçirdiği Casa Azul, Coyoacán’ın ev müzelerinin en bilinenidir. Kredi… The New York Times için Adrian Wilson

Mahalledeki müze evlerinin açık ara en ünlüsü, Frida Kahlo’nun hayatının çoğunu geçirip öldüğü parlak mavi Casa Azul’dur. 1940’larda ve 50’lerde Rivera ile birlikte Meksikalı sanatçılara, Avrupalı sürrealistlere, film yıldızlarına, zengin arka koleksiyonculara, göçmenlere ve siyasi mültecilere ev sahipliği yaptı.


Evi ilk ziyaret ettiğimde, Salma Hayek’in başrolde olduğu sinema vizyona girmeden çok önce, dünya Meksikalıların Fridamania adını verdiği ve hiçbir kaybolma belirtisi göstermeyen şeyin pençesine düşmeden önce, sırt çantasıyla ağlayan bir Kanadalı dışında tek ziyaretçi bendim. odadan odaya taşındı.

Meksikalıların Fridamania dediği şey azalma belirtisi göstermiyor ve Casa Azul düzenli olarak büyük kalabalıklar çekiyor. Kredi… The New York Times için Adrian Wilson

Şimdi burası çılgınca popüler bir turistik yer, gelişmiş bilet fiyatları ve (çoğu zaman) içeri girmek için uzun bekleme süreleri olan neredeyse bir hac yeri. Sanatçının giydiği ayrıntılı folklorik kostümleri içeren vitrinlerin önünde durabilir ve onun bir tür tapınağa benzeyen yatak odasını ziyaret edebilirsiniz, ancak Bir hediyelik eşya dükkanı ve bir duvara yapıştırılmış Patti Smith’ten bir alıntı ile, evinin bir rekreasyonundan daha az ve daha çok bir haraç sergisinde, onunla kişisel bir iletişim duygusu hissetmek zor, o zaman orada olamayacak sözler. Kahlo ve Rivera güzel avlunun tadını çıkardılar.

Yine de kalabalığı cesaretlendirmeye değer, çünkü Kahlo’nun harika koleksiyonları vardı – en önemlisi, retablos veya kutsal resimlerden oluşan, birçoğu mucizevi kurtarmaları temsil ediyor. Bunun yanı sıra, Frida ve Diego’nun katılımdan, hayranlıktan ve ilgiden memnun olacağını düşünmeden edemiyorsunuz. Her ikisi de hırslıydı, ikisi de kariyer ve itibarla derinden ilgiliydi.

Casa Azul’un odaları Frida Kahlo ve Diego Rivera’nın koleksiyonlarını sergilemektedir. Kredi… The New York Times için Adrian Wilson

Rivera’nın egosu hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen herkes, Casa Azul’dan yarım saatlik bir taksi yolculuğu olan Museo Anahuacalli’yi ziyaret edebilir. Rivera’nın mimar Juan O’Gorman’ın yardımıyla kendine inşa ettiği olağanüstü anıt. Daha önce Rivera’nın stüdyosu olarak hizmet veren yapı, şimdi dramatik olarak aydınlatılmış vitrinlerde sergilenen Kolomb öncesi arka koleksiyonunu barındırıyor.

Mimar Juan O’Gorman’ın yardımıyla inşa edilen Museo Anahuacalli, Diego Rivera’nın stüdyosu olarak hizmet verdi. Kredi… The New York Times için Adrian Wilson

İngiliz yazar Rebecca West, yapı karşısında dehşete düştü ve 2003’te yayınlanan “Survivors in Mexico”da toplanan bir makalesinde bu yapı hakkında kabarcıklı bir şekilde (ve komik bir şekilde) yazdı: Aztek piramitleri akılda” diye yazdı. “Oraya yaklaştığımızda, mezar kapılarından, ziyaretin henüz bitmediği duygusuyla yüzleri kaskatı kesilmiş, ancak neredeyse bitmek üzere olduğu için sadece biraz gergin olan bir grup insan çıktı.” Ben oradayken, müzede bir gerilim filmi çekiliyordu ve bir galeriye, sonra diğerine ihtiyaç duyan sinema ekibinin odadan odaya kovalanması bunaltıcılığa bir yenisini ekledi.

Museo Anahuacalli şimdi Rivera’nın Kolomb öncesi arka koleksiyonuna ev sahipliği yapıyor. Kredi… The New York Times için Adrian Wilson

Casa Azul, Coyoacán’ın başka bir zamanda nasıl olduğunu, burada kimlerin yaşadığını, ne yaptıklarını, oluşturdukları topluluğu anlamak için ziyaret edilebilecek tek ev müzesi değil. Sovyet devrimcisi Leon Troçki 1936’da Meksika’ya geldiğinde, Casa Azul’da kira ödemeden kaldı. Sürgününün ilerleyen saatlerinde, Avenida Rio Churubusco’daki yakındaki bir eve taşındı ve burada Stalin’in gizli polisinin bir ajanı tarafından suikaste uğradı ve şimdi aynı zamanda bir müze.

Leon Troçki o sırada Coyoacán’da yaşıyordu, evinin sınırı mahallenin ve şehrin en ucundaki tarlalar ve tarım arazileriydi. Bahçe şimdi ona bir anıt tutar. Kredi… The New York Times için Adrian Wilson

Troçki’nin evi, Casa Azul’dan daha sessiz bir sahne. Aynı zamanda, Rusya’da aranan bir adam olan devrimcinin orada sığınak bulduğu kısa süreyi hayal etmeyi kolaylaştıran göreceli barış ve fiziksel alanın da hoş bir avlusu var. Belki de akıldan çıkmayan aurası, Troçki’nin bir Sovyet ajanı tarafından meşhur bir buz baltasıyla öldürüldüğü zaman, muhtemelen onun biyografisini yazan Troçki’nin çalıştığı masanın görülebilmesi gerçeğinden kaynaklanmaktadır.

Raflardaki kitaplar gibi öğeler, Rusya’da aranan bir adam olan Troçki’nin orada sığınak bulduğu kısa dönemi hayal etmeyi kolaylaştırıyor. Kredi… The New York Times için Adrian Wilson

Troçki’yi korumakla görevlendirilen muhafızların ve onun sevgili tavşanlarını ve tavuklarını barındırdığı barakaların bulunduğu avlunun etrafına toplanmış odalar, hoş ama sade, alçakgönüllülüğü ve sadeliğiyle dokunaklı. Evin bitişiğinde, Troçki ve ortaklarının fotoğraflarının yanı sıra 20. yüzyılın başlarındaki Rus ve Meksika tarihinin bir zaman çizelgesinin yer aldığı bir sergi var. Troçki’nin orada yaşadığı sırada evinin mahallenin ve şehrin en ucundaki tarlalar ve tarım arazileri ile sınırlandığını öğrenmek öğretici; şimdi, kapısının hemen dışında, tarihi merkeze ulaşmak için kullanabileceğiniz yoğun bir otoyol var.

Bir hafta içi sabahı, ailem ve ben Coyoacán’ın en sevdiğim müze evlerinin, “Indio” olarak bilinen atmosferik ve büyülü Casa del Emilio Fernández’in tek ziyaretçisiydik. Meksikalı film yıldızının eski evi olan Coyoacán’ın sevimli ve özellikle huzurlu bir köşesinde, sadece hafta sonları açık, turizmden ve zamanın geçişinden nispeten el değmemiş görünüyor.

Casa del Emilio Fernández, Yerli geçmişiyle Indio olarak bilinen Meksikalı film yıldızının eviydi. Kredi… The New York Times için Adrian Wilson

Bir kare şehir bloğunun çoğunu kaplayan volkanik taştan inşa edilen “ev-kale”, 1947’de, 1986’daki ölümüne kadar 120’den fazla film çeken ve etkileyici filmleri olan yönetmen ve oyuncu Fernández tarafından tasarlandı ve inşa edildi. fiziğin Oscar heykelciği için model olduğu söyleniyordu. Yerli bir anneden (dolayısıyla takma adı) doğdu, Meksika Devrimi’nde savaştığını iddia etti ve Los Angeles’ta yaşadığı ve film işine girdiği ve daha sonra Meksika’ya döndüğü Amerika Birleşik Devletleri’ne sürüldü.

Önceden Fernández’in filmlerinde kullandığı atları ağılda tutmak için kullandığı devasa bir avlunun etrafına inşa edilmiş olan evde, genellikle kovboyları ve devrimcileri oynardı. Cömert partilerinin konukları arasında Kahlo, Rivera ve Marilyn Monroe vardı. Her yerde Indio’nun üç karısının çerçeveli fotoğrafları var ve eski yatak odasında Olivia de Havilland’ın bir fotoğrafı var. Evdeki tur rehberimize göre Hollywood aktrisi, Fernandez’in tekliflerini “çok çirkin” olduğu için reddetmiş. Fernández bir gün de Havilland’ı “ayaklarının altına alacağına” yemin etti ve hükümet evinin yanındaki sokağa isim vermesine izin verdiğinde, sözünü ya da tehdidini yerine getirerek caddeye Dulce Olivia ya da Sweet Olivia adını verdi.

Fernández’in evi hatıralarıyla süslenmiş durumda. Konukların Frida Kahlo, Diego Rivera ve Marilyn Monroe’nun da yer aldığı cömert akşam yemeği partileri verdi. Kredi… The New York Times için Adrian Wilson

Harika yemekleri, devasa bir botanik bahçesi, hoş bir zocalo’su ve yiyecek ve el sanatları için pazarları olan Coyoacán’ı ziyaret etmenin tek nedeni geçmişe ait bu anıtlar değil. Meksika’nın pek çok yerinde olduğu gibi burada da geçmiş ve şimdi yan yana var. Sakin bir Pazar öğleden sonra, Jardín Centenario’da bir grup orta yaşlı ve yaşlı birkaç çift için bir tür onurlu salsa-Foxtrot dansı yapıyordu. Aileleri oturup kahve içiyor, elote fincanları ya da kavrulmuş mısır yiyordu; çocuklar baharatlı lolipopları emiyorlardı. Hala çok fazla trafik yok ve lüks sedanların, konukları Emilio Fernández’in uzun, şaşırtıcı partilerinden birine götürmek için merkez meydanda dolaştığını hayal etmek zor değil.

Mahallenin kalbinde yer alan Coyoacán’ın Jardín Centenario’sunda dansçılar. Kredi… The New York Times için Adrian Wilson

Eğer gidersen

Coyoacán’ın ev müzeleri, mahallenin zengin sanatsal ve kültürel tarihine bir pencere sunuyor. Onları ziyaret etmek ekonomiktir ve Casa Azul hariç, genellikle turistler tarafından boğulmazlar. Bunları nasıl bulacağınız aşağıda açıklanmıştır:

Casa Azul

Londra 247, Colonia del Carmen

Saatler: Salı, Perşembe-Cumartesi, 10:00 – 18:00; Çarşamba 11:00 – 18:00 Pazartesi Kapalı.


Kabul: Hafta içi: 230 peso (yaklaşık 11,25 $); hafta sonları: 270 peso. Biletler çevrimiçi olarak rezerve edilebilir ve bunu yapmanız önerilir.

Museo Casa de Leon Troçki

Avenida Río Churubusco 410, Colonia del Carmen

Saatler: Salıdan pazara, 10:00 ile 17:00 arası

Giriş: 40 peso

Anahuacalli

150 Müzesi, Colonia San Pablo Tepetlapa

Saatler: Salıdan pazara, 11:00 – 17:30 arası

Kabul: 80 peso; Casa Azul’dan biletle ücretsiz

Casa de Emilio Fernandez

Ignacio Zaragoza 51, Colonia Santa Catarina

Saatler: Cumartesi ve Pazar 12 pm – 5 pm

Giriş: 100 peso


Francine Prose’un en son romanı “The Vixen”.


New York Times Seyahatini Takip Edin üzerinde Instagram , heyecan ve Facebook . Ve haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için.