Abide
Üye
Seyahat topluluğu ve deneyimsel bir işletme olan Elevate and Explore Black Nova Scotia’nın kurucusu 30 yaşındaki René Boudreau, “Ne zaman seyahat etsem ve insanlara nereli olduğumu söylesem, her zaman ‘Nova Scotia’da Siyah insanlar var mı?’ diyorlar” dedi. Siyah gezginlere eyaleti ziyaret etmeleri için ilham vermek. “’400 yıldır buradayız’ dediğimde hep şaşırıyorlar.”
Afrika diasporasına yakın bir saplantı geliştirmiş bir Siyah Amerikalı olarak, farklı koşullar altında tanışmış olsaydık, ona aynı soruyu sorardım. Afrika kültürünün 400 yıllık tarihi Nova Scotia denizcilik bölgesinde zengin ve geniş bir tarih olmasına rağmen, Kanada tarihinin gölgesine sıkışmış ve Afrika diasporasına katkılarından dolayı geniş çapta kabul görmeyen bir hikaye.
İldeki bir dizi taban turizm girişimi sayesinde anlatı değişiyor.
Siyah gezginlere eyaleti ziyaret etmeleri için ilham vermek için tasarlanmış programlar ve etkinlikler sunan Elevate and Explore Black Nova Scotia’nın kurucusu René Boudreau. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
Bayan Boudreau, Nova Scotia’nın turizm endüstrisinde Siyah temsilinin olmamasının kendisine Aralık 2019’da işini kurma konusunda ilham verdiğini söyledi. Nova Scotia’nın merkezindeki Truro’da doğup büyüdü, ancak güneybatıdaki Shelburne’deki tarihsel olarak Siyah topluluklarla aile bağları vardı. Halifax’ın eteklerinde bir mahalle olan Nova Scotia ve Africville, kendi arkadaşları ve ailesi arasında, Nova Scotia’da kendi tarihlerini keşfetmek için hiç ziyaret etmedikleri birçok yer olduğunu fark etti. Salgınla ilgili seyahat kısıtlamaları, onu hedef kitlesini yeniden değerlendirmeye zorladı.
Halifax’ta bir kahve içerken, “Bu kültürel alanların çoğunu kendi şehirlerinde henüz deneyimlememiş olan yerel halk olduğunu fark ettim” dedi. “Kendinizi bir yerde temsil edilmediğinizi gördüğünüzde, o yerin sizi hoş karşılayacağını düşünmeyeceksiniz.”
Nova Scotia, Shelburne’deki Dock Caddesi, yaklaşık 1.500 Siyah Sadık’ın yerleştiği yer. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
Karmaşık bir ilişki
Gerçeği söylemek gerekirse, Kanada’yı ve özellikle Nova Scotia’yı hiç kimse için istenmeyen bir ülke olarak hayal etmekte zorlandım. Büyüleyici deniz fenerleriyle bezenmiş, denizi süpüren yarımada düpedüz pastoral görünüyordu, benim kabuklu deniz ürünlerimi kutlayan 40’tan fazla duraklı Nova Scotia Lobster Trail’e ev sahipliği yaptığı gerçeğinden bahsetmiyorum bile.
Nova Scotia mutfağının Afrika kökleri hakkında bir Saveur makalesini okuduktan sonra 2020’nin başlarında Siyah Nova Scotian tarihi hakkında bir merak geliştirdim. Kanada pandemi sınırının kapanmasını iki yıldan fazla izledikten sonra nihayet bu yaz eyaleti keşfetmek için biletimi ayırttım.
Halifax’ın Kuzey Yakası’ndaki John Caddesi’nde, rengarenk boyanmış sıraevler, restoranlar ve yerel butiklerle dolu popüler bir mahallede bir Airbnb’de kaldım. Halifax, Atlantik Okyanusu’na uzanan bir yarımada üzerinde yer almaktadır ve asıl çekiciliği, Halifax Seaport Çiftçi Pazarı’nı, Pier 21’deki Kanada Göçmenlik Müzesi’ni bulacağınız neredeyse 2,5 mil uzunluğundaki bir tahta kaldırım olan Halifax Waterfront’tur. J Farwell Yelken Turları ile liman yelkenleri.
Bazı Siyah Amerikalılar için Kanada, 2016 seçimlerinden sonra biraz vaat edilmiş bir toprak gibi görünüyordu ve yalnız değillerdi. Kanada hükümetinin göçmenlik web sitesi, trafikteki önemli artış nedeniyle seçim gecesi çöktü ve “Kanada’ya taşınma” ertesi gün en çok aranan Google arama konuları arasında kaldı.
Ama Nova Scotia’nın Siyah nüfusuyla ilişkisinin bir aşk hikayesi olduğuna inanmaktan çekinirim. Kanada’ya gelen ilk kaydedilen Siyah kişi, Fransız sömürgeciler Pierre Dugua De Monts ve Samuel de Champlain için bir tercüman olarak hizmet etmek üzere 1605-1608 yılları arasında Nova Scotia’ya gelen Mathieu da Costa adında bir Afrikalıydı. Son dört yüzyıl boyunca, eyalet 50’den fazla Siyah topluluğa ev sahipliği yapmıştır.
En önemli Siyah göç dalgalarından biri, Amerikan Devrimi sırasında 1783 ve 1785 yılları arasında gerçekleşti. Kara Sadıklar olarak bilinen binlerce özgür ve köleleştirilmiş Afrikalı, savaş sırasında İngilizlerin yanında, özgürlük ve toprak vaadiyle görünüşte ellerinin altında savaştı. Ancak daha önce İngiliz yenilgisi kaçınılmaz görünüyordu, 3.000’den fazla Siyah Sadık, Nova Scotia için New York’tan ayrıldı.
Nova Scotia, Shelburne’deki St. Paul Anglikan Kilisesi, Siyah topluluğun çoğu için bir ibadet yeri olarak hizmet etti. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
Yolculukları, Halifax’tan yaklaşık 2,5 saatlik sürüş mesafesinde, çam noktalı tepeleri ve tatlı su göllerini geçen Shelburne’deki Kara Sadık Miras Merkezi’nde onurlandırıldı. Doğal ışıkla dolu, ultramodern müze ve eğitim merkezi, 1783’te Afrika dışındaki dünyadaki en büyük özgür Siyah yerleşim yeri olan eski Birchtown topluluğunun sitesinde yer almaktadır. Kompleks, 1830’lardan St. Paul Kilisesi ve bir Afrika mezarlığı.
Miras merkezine doğru yürürken, taş duvarlara yerleştirilmiş metal şeritler dikkatimi çekti. Sarı bir kurdele, “Burası mı? BIRCHTOWN, özgürlük cenneti mi?” Yanıt olarak görünen kahverengi bir kurdele, “Burası burası. Umut limanımız.”
Kurdeleler, merkezin program ve sosyal yardım koordinatörü Braden Chetwynd’in, şeritlerdeki kelimelerin Siyah Sadıklar ve onların soyundan gelenler arasında hayali bir konuşmayı temsil ettiğini söylediği, kıvrımlı müze duvarları boyunca içeride devam etti. Müze genelindeki ses cihazları, Black Loyalists’i canlandıran seslendirme sanatçıları deneyimlerini paylaşırken, bildikleri her şeyi yeni bir yaşam arayışında bırakırken, konukların dinlemelerine olanak tanır.
Black Loyalist Heritage Centre’daki Lindsay Sergi Galerisi, ziyaretçilerin turistlerden Black Loyalist soyundan gelenlere kadar köklerini araştırdığı bir yer. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
‘Zencilerin Kitabı’
Black Loyalist Heritage Centre, 2006 yılındaki ırkçılık güdümlü bir kundaklama saldırısında orijinal bina kaybedildikten sonra 2015 yılında açıldı. Yeni alandaki her bakış noktasında konuklar, pencerelere, duvarlara ve hatta duvarlara kazınmış her bir Loyalist’in adını görecekler. Floor — “Book of Negroes” sayesinde bugün bildiğimiz isimler.
Tuğgeneral Samuel Birch tarafından hazırlanan 150 sayfalık belge, savaştan sonra Amerika Birleşik Devletleri’nden Nova Scotia’ya kaçan Afrika kökenli her kişinin adını, fiziksel tanımını ve yasal statüsünü detaylandırdı. Kitabın kurgulanmış bir versiyonu ve sonraki yolculuğu, Kanadalı romancı Lawrence Hill tarafından 2007’de yayınlanan “Zencilerin Kitabı” (Amerika Birleşik Devletleri’nde “Biri Benim Adımı Biliyor” adıyla yayımlandı) adlı romanında ölümsüzleştirildi. ”), ve yine CBC ve BET ağları tarafından ortaklaşa geliştirilen bir 2015 mini dizisinde. Orijinal belgenin bir versiyonu İngiltere’de, Kew, Londra’daki Ulusal Arşivlerde ve Washington DC’deki Ulusal Arşivlerde bulunur.
Müze konukları, “Book of Negroes”un sanal bir kopyası üzerinde gezinebilir ve Afrika’da yakalanan Siyah Sadıklar tarihini detaylandıran dört dokunmatik ekranlı sunumla dijital bir zaman çizelgesi duvarını takip edebilir; Birchtown’a vardıklarında zorluklar ve tutulmayan sözler; 1792’de yaklaşık 1.200 Siyah Sadık’ın Sierra Leone’ye toplu göçü; ve son olarak, deneyimlerinin günümüzdeki mirası ve etkisi.
Merkezde çelişkili duygular hissettim. Bu 3.000’den fazla ataların isimlerinin ve hikayelerinin bilindiği ve bugün Siyah Kanadalılar tarafından kutlanabileceği konusunda ortak bir gurur duydum, ancak benim gibi pek çok Amerikalı için atalarımızın isimlerini asla bilemeyeceğimizi kıskandım. . İsimlerin nadiren kaydedildiği (genellikle sadece mülk kayıtları olarak), Amerikan köleliğinin bir başka belirgin zulmü gibi geldi.
Burada ziyaretçiler atalarının isimlerini aramaya ve Nova Scotia’ya vardıktan sonra onlara ne olduğunu öğrenmeye teşvik ediliyor. Black Loyalist Heritage Society personeli, önceden bildirimde bulunarak, halka soykütük araştırma hizmetleri sunar; bu hizmet, üyelerin kendilerinin de kullandığı bir hizmettir.
Yukarıdaki Andrea Davis, Shelburne’deki Black Loyalist Center’ın yönetici direktörüdür. “Yetiştirilmem sırasında eğitim sisteminde Siyah kültüre veya anlayışa odaklanılmadı ve bazen aileler bile bize hikayelerimizi anlatmamayı seçti” dedi. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
Black Loyalist Heritage Centre’ın yönetici direktörü 56 yaşındaki Andrea Davis, masasının üzerinden bana doğru kaydırırken, “Bu, benim soyum tarihini ve tüm nesillerin dökümünü gösteren bir belgedir” dedi. Belge, ailesinin dokuz neslini, köklerini 1783’te Nova Scotia’ya gelen özgür bir Siyah Sadıklara kadar takip ediyor.
Temmuz 2022’de yönetici direktör olarak atanan Bayan Davis, Toronto’dan memleketi Shelburne’e dönüşün atalarından gelen bir çağrıya cevap verdiğine inanıyor. “Yetiştirilmem sırasında eğitim sisteminde Siyah kültüre veya anlayışa odaklanılmadı ve bazen aileler bile bize hikayelerimizi anlatmamayı seçti” dedi. “Atalarım beni buraya geri getirdi ve hikayemizi anlatmak için onlardan etkilendiğime inanıyorum, ama ben sadece geçmişe odaklanmıyorum, bizi geleceğe getirmek ve bu eğitimin bir kısmını bize getirmek için buradayım. okullarımız.”
Old Town Lunenburg, Kuzey Amerika’da UNESCO Dünya Mirası alanı olarak belirlenmiş iki kentsel topluluktan biridir. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
Halifax’a dönüş yolunda, Kuzey Amerika’da UNESCO Dünya Mirası alanı olarak belirlenmiş iki kentsel topluluktan biri olan Old Town Lunenburg’da durdum. Sahildeki balıkçı kasabası, parlak renklerle boyanmış A-frame galerileri, bira fabrikaları ve sahil boyunca uzanan Atlantik Balıkçılık Müzesi ile İskandinav tasarım tutkunları için bir rüyadır. Lunenburg kuşkusuz güzel olsa da, o gün öğrendiklerim yüzünden açlıktan ölüyordum ve bitkindim. Ünlü Lunenburger’i aramak için doğruca Grand Banker Bar & Grill’e gittim: füme mozzarella ve domuz pastırması, ıspanak, sarımsak aioli ve Nova Scotia ıstakoz eti ile doldurulmuş yerel bir dana burgeri, ardından domuz pastırmalı bir tarakla mızraklandı. İlk ısırıkta aşktı.
Siyah kimliği kutlamak
Haziran 2020’de George Floyd’un öldürülmesinin ardından pek çok yerde olduğu gibi Nova Scotia’da da Siyah kimliğini kutlama arzusu artmış görünüyor. Bayan Boudreau işine trajediden çok önce başlamış olsa da, Siyah kültürü 2020 yılı sonlarında ve sonrasında planladığı – merkezli etkinlikler ve deneyimler, hiç beklemediği bir taleple karşılandı.
Elevate & Explore Black Nova Scotia, Siyah turizmini teşvik eden etkinlikler oluşturmaya yardımcı olur. Yukarıda, Halifax Çok Kültürlü Davulcular, Elevate & Explore Black Nova Scotia ve Change Is Brewing Co. tarafından düzenlenen geçen yılki Black Excellence Tekne Gezisi için Halifax Waterfront’ta beklerken performans sergiliyor. Kredi… Ryan Williams, Bağlantısız Medya A.Ş.
Bayan Boudreau, “Afrika Nova Scotian deneyimine odaklanan eğlenceli veya sürükleyici pek bir şey yok” dedi. “Doldurulmasına yardımcı olabileceğim bir boşluk olduğunu biliyordum.”
Ağustos 2020’de Elevate and Explore Black Nova Scotia, I Heart Bikes ile ortaklık kurdu ve saatler içinde tükenen bir Siyah tarih bisiklet turu oluşturdu. Siyah ve Yerli endüstri profesyonellerinden oluşan bir bira fabrikası kolektifi olan Change is Brewing Co. ile ortaklaşa oluşturulan Halifax sahilinde Siyah Mükemmellik Tekne Gezisi ve Nova Scotia Şarap Turları ile ortaklaşa düzenlenen Siyah Sevinç temalı şarap turunun her ikisi de tükendi.
Şirket kısa süre önce ikinci yıllık Black Excellence Tekne Gezisini gerçekleştirdi ve bir Siyah Kızlar Kayak gezisi, buz pateni gezisi ve sonunda dünyanın dört bir yanındaki şehirlere karşılıklı geziler düzenlemeyi planlıyor. Bir gezi yapamayanlar için, web sitesinde Siyahlara ait restoranlar, moda ve güzellik markaları, ev dekorasyonu ve Nova Scotia’daki Airbnb listelerinin bir dizini bulunmaktadır.
Africville Müzesi, Bedford Havzası’nın kenarındaki ağırlıklı olarak Siyah Kanadalılardan oluşan küçük topluluğa ve nihai yıkımına adanmıştır. Kredi… The New York Times için Ian Willms
Africville’in acısı ve gururu
Umut merkezli yerleri keşfetmekle geçen günlerden sonra, Nova Scotia’da beni endişeyle dolduran bir kültürel alan vardı. Parıldayan Bedford Havzası’nın kenarında, ağırlıklı olarak Siyah Kanadalılardan oluşan küçük bir topluluk olan Africville’in hikayesi ve nihai yıkımı, aldatma ve haklarından mahrum edilme acısı ile işlenmiştir.
Africville’in orijinal büyüklüğü, kime sorduğunuza bağlı olarak 23 dönüm ile 500 dönüm arasında değişiyordu. Bugün, zarif A. Murray MacKay asma köprüsünün manzarasına sahip bir park ve topluluğun sosyal kalbi olan Seaview Afrika Birleşik Baptist Kilisesi’nin bir kopyası içeren 2.5 dönümlük özel bir sitedir. Kilise binası şimdi, 100 yıldan fazla bir süredir orada yaşayan Afrika Nova Scotian topluluğunun tarihini araştıran Africville Müzesi’ne ev sahipliği yapıyor.
1849’da kurulan Africville, okulu, işletmeleri, postanesi ve tabii ki kilisesiyle birbirine bağlı, gelişen bir topluluktu. Africville çoğunlukla kendi kendine yeterli olmasına rağmen, Halifax şehri, sakinleri şehir vergilerini ödemesine rağmen, kanalizasyon, temiz suya erişim ve çöp imhası gibi normalde doğal olarak kabul edilen birçok kolaylığı sağlamayı reddetti. Zamanla, bir bulaşıcı hastalık hastanesi, bir hapishane ve yakındaki şehir çöplüğünü yerleştirmek de dahil olmak üzere mahalleyi daha az arzu edilir hale getirmek için başka girişimler geliştirildi.
Africville’in tarihsiz bir fotoğrafı. Kredi… Kütüphane ve Arşivler Kanada
Halifax, 1950’lerin ve 60’ların Amerikan şehirlerindeki kentsel yenileme politikalarına benzer şekilde, bölgede ticaret ve sanayi bölgeleri inşa etmek için Africville sakinlerini yeniden yerleştirmeye karar verdi. 1964’te Halifax Kent Konseyi, sakinlerin yeniden yerleştirilmesine izin vermek için oy kullandı, ancak daha sonra sakinlerin yüzde 80’inden fazlasının çıkarlarını korumak için oluşturulan gönüllü vatandaşlar grubu Halifax İnsan Hakları Danışma Komitesi ile hiçbir zaman temas kurmadığı bildirildi. Africville halkı. Şehir, yer değiştirmenin sakinlerin yaşam standardını iyileştireceğini iddia etti, ancak çoğu toplu konut komplekslerine taşındı. Yaralanmalara bir de hakaret eklenerek, mahalle sakinlerinin eşyaları belediye çöp kamyonlarıyla taşınırken; çok direnişe rağmen, Africville’deki son ev 1970’de yıkıldı. Şehir, 2010’da eski sakinlerden resmi bir özür yayınladı.
Africville Müzesi’nin bulunduğu güneşli sarı kiliseye yaklaştığımda ve Bedford Basin’in sakin sularına bakarken, bir kilise ayininden sonra bir araya gelen çocuklar, balık tutan aileler ve bir araya gelen bir topluluk hayal etmek kolaydı. Müzenin arkasındaki parkın (bir kez 2014’te Africville torunları öfkesini dile getirmeden önce bir köpek parkıydı) kampçılar, çadırlar ve karavanlarla dolu olduğunu fark ettim. büyükbaba gençliğinde zorla götürüldü ve bugüne kadar bu deneyimi tartışamadı, Bay Carvery gelişigüzel bir şekilde önümüzdeki hafta sonu Africville Reunion’dan bahsetti.
Şimdi 39. yılında, yıllık eve dönüş, Temmuz ayının sonunda, kampçılarını evlerinin olduğu yere park eden, yemek pişiren, şarkı söyleyen, dans eden ve anıları yeniden yaşayan eski sakinler tarafından kutlanıyor. Kampa girdim ve hemen teyzelerime çok benzeyen bir kadın sohbet etmem için bana el salladı. 15 yaşında Africville’den sürgün edilen ve şimdi 60’larının sonlarında olan Paula Grant-Smith, bu travmatik deneyimi hatırladığında derin bir iç çekti.
“Burada büyümek harikaydı. Düşer ve dizimin derisini yüzersem, herhangi bir eve girebilirdim ve beni hemen yayarlardı” dedi Bayan Grant-Smith. “Bir atıştırmalığa ihtiyacım olursa, komşularıma uğrardım ve onlar beni beslerdi. Africville’i düşündüğümde çok üzülüyorum, özellikle yaşlandıkça, çünkü oynamak için çok fazla özgürlüğümüz vardı ama aynı zamanda korunmuş hissediyorduk.”
Beni çocukluğunun ve geçmiş bir araya gelmelerinin anılarıyla eğlendirirken, pek çok Siyah topluluğun ne kadar benzer olduğuna dair o garip fenomeni hissettim. Africville’in tanımı, annemin güneybatı Louisiana’daki Siyah mahallesi veya babamın Montgomery, Ala’daki mahallesi olabilirdi: ırkçı hükümet politikaları nedeniyle yıkımdan paylarına düşeni görmüş, ancak bir şekilde sevgi, aile ve umut ruhunu koruyan mahalleler. .
Bayan Grant-Smith, “Africville halkı olarak bir sözümüz var: Ruh yaşar” dedi. “Ve buraya geri döndüğümüzde, bizden önce giden tüm o insanların ruhları tam burada bizimle.”
New York Times Seyahatini Takip Edin üzerinde Instagram , heyecan ve Facebook . Ve haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekte bir kaçamak mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukla seyahat mi ediyorsunuz? göz atın 2022 için 52 Yer listesi .
Afrika diasporasına yakın bir saplantı geliştirmiş bir Siyah Amerikalı olarak, farklı koşullar altında tanışmış olsaydık, ona aynı soruyu sorardım. Afrika kültürünün 400 yıllık tarihi Nova Scotia denizcilik bölgesinde zengin ve geniş bir tarih olmasına rağmen, Kanada tarihinin gölgesine sıkışmış ve Afrika diasporasına katkılarından dolayı geniş çapta kabul görmeyen bir hikaye.
İldeki bir dizi taban turizm girişimi sayesinde anlatı değişiyor.
Siyah gezginlere eyaleti ziyaret etmeleri için ilham vermek için tasarlanmış programlar ve etkinlikler sunan Elevate and Explore Black Nova Scotia’nın kurucusu René Boudreau. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
Bayan Boudreau, Nova Scotia’nın turizm endüstrisinde Siyah temsilinin olmamasının kendisine Aralık 2019’da işini kurma konusunda ilham verdiğini söyledi. Nova Scotia’nın merkezindeki Truro’da doğup büyüdü, ancak güneybatıdaki Shelburne’deki tarihsel olarak Siyah topluluklarla aile bağları vardı. Halifax’ın eteklerinde bir mahalle olan Nova Scotia ve Africville, kendi arkadaşları ve ailesi arasında, Nova Scotia’da kendi tarihlerini keşfetmek için hiç ziyaret etmedikleri birçok yer olduğunu fark etti. Salgınla ilgili seyahat kısıtlamaları, onu hedef kitlesini yeniden değerlendirmeye zorladı.
Halifax’ta bir kahve içerken, “Bu kültürel alanların çoğunu kendi şehirlerinde henüz deneyimlememiş olan yerel halk olduğunu fark ettim” dedi. “Kendinizi bir yerde temsil edilmediğinizi gördüğünüzde, o yerin sizi hoş karşılayacağını düşünmeyeceksiniz.”
Nova Scotia, Shelburne’deki Dock Caddesi, yaklaşık 1.500 Siyah Sadık’ın yerleştiği yer. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
Karmaşık bir ilişki
Gerçeği söylemek gerekirse, Kanada’yı ve özellikle Nova Scotia’yı hiç kimse için istenmeyen bir ülke olarak hayal etmekte zorlandım. Büyüleyici deniz fenerleriyle bezenmiş, denizi süpüren yarımada düpedüz pastoral görünüyordu, benim kabuklu deniz ürünlerimi kutlayan 40’tan fazla duraklı Nova Scotia Lobster Trail’e ev sahipliği yaptığı gerçeğinden bahsetmiyorum bile.
Nova Scotia mutfağının Afrika kökleri hakkında bir Saveur makalesini okuduktan sonra 2020’nin başlarında Siyah Nova Scotian tarihi hakkında bir merak geliştirdim. Kanada pandemi sınırının kapanmasını iki yıldan fazla izledikten sonra nihayet bu yaz eyaleti keşfetmek için biletimi ayırttım.
Halifax’ın Kuzey Yakası’ndaki John Caddesi’nde, rengarenk boyanmış sıraevler, restoranlar ve yerel butiklerle dolu popüler bir mahallede bir Airbnb’de kaldım. Halifax, Atlantik Okyanusu’na uzanan bir yarımada üzerinde yer almaktadır ve asıl çekiciliği, Halifax Seaport Çiftçi Pazarı’nı, Pier 21’deki Kanada Göçmenlik Müzesi’ni bulacağınız neredeyse 2,5 mil uzunluğundaki bir tahta kaldırım olan Halifax Waterfront’tur. J Farwell Yelken Turları ile liman yelkenleri.
Bazı Siyah Amerikalılar için Kanada, 2016 seçimlerinden sonra biraz vaat edilmiş bir toprak gibi görünüyordu ve yalnız değillerdi. Kanada hükümetinin göçmenlik web sitesi, trafikteki önemli artış nedeniyle seçim gecesi çöktü ve “Kanada’ya taşınma” ertesi gün en çok aranan Google arama konuları arasında kaldı.
Ama Nova Scotia’nın Siyah nüfusuyla ilişkisinin bir aşk hikayesi olduğuna inanmaktan çekinirim. Kanada’ya gelen ilk kaydedilen Siyah kişi, Fransız sömürgeciler Pierre Dugua De Monts ve Samuel de Champlain için bir tercüman olarak hizmet etmek üzere 1605-1608 yılları arasında Nova Scotia’ya gelen Mathieu da Costa adında bir Afrikalıydı. Son dört yüzyıl boyunca, eyalet 50’den fazla Siyah topluluğa ev sahipliği yapmıştır.
En önemli Siyah göç dalgalarından biri, Amerikan Devrimi sırasında 1783 ve 1785 yılları arasında gerçekleşti. Kara Sadıklar olarak bilinen binlerce özgür ve köleleştirilmiş Afrikalı, savaş sırasında İngilizlerin yanında, özgürlük ve toprak vaadiyle görünüşte ellerinin altında savaştı. Ancak daha önce İngiliz yenilgisi kaçınılmaz görünüyordu, 3.000’den fazla Siyah Sadık, Nova Scotia için New York’tan ayrıldı.
Nova Scotia, Shelburne’deki St. Paul Anglikan Kilisesi, Siyah topluluğun çoğu için bir ibadet yeri olarak hizmet etti. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
Yolculukları, Halifax’tan yaklaşık 2,5 saatlik sürüş mesafesinde, çam noktalı tepeleri ve tatlı su göllerini geçen Shelburne’deki Kara Sadık Miras Merkezi’nde onurlandırıldı. Doğal ışıkla dolu, ultramodern müze ve eğitim merkezi, 1783’te Afrika dışındaki dünyadaki en büyük özgür Siyah yerleşim yeri olan eski Birchtown topluluğunun sitesinde yer almaktadır. Kompleks, 1830’lardan St. Paul Kilisesi ve bir Afrika mezarlığı.
Miras merkezine doğru yürürken, taş duvarlara yerleştirilmiş metal şeritler dikkatimi çekti. Sarı bir kurdele, “Burası mı? BIRCHTOWN, özgürlük cenneti mi?” Yanıt olarak görünen kahverengi bir kurdele, “Burası burası. Umut limanımız.”
Kurdeleler, merkezin program ve sosyal yardım koordinatörü Braden Chetwynd’in, şeritlerdeki kelimelerin Siyah Sadıklar ve onların soyundan gelenler arasında hayali bir konuşmayı temsil ettiğini söylediği, kıvrımlı müze duvarları boyunca içeride devam etti. Müze genelindeki ses cihazları, Black Loyalists’i canlandıran seslendirme sanatçıları deneyimlerini paylaşırken, bildikleri her şeyi yeni bir yaşam arayışında bırakırken, konukların dinlemelerine olanak tanır.
Black Loyalist Heritage Centre’daki Lindsay Sergi Galerisi, ziyaretçilerin turistlerden Black Loyalist soyundan gelenlere kadar köklerini araştırdığı bir yer. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
‘Zencilerin Kitabı’
Black Loyalist Heritage Centre, 2006 yılındaki ırkçılık güdümlü bir kundaklama saldırısında orijinal bina kaybedildikten sonra 2015 yılında açıldı. Yeni alandaki her bakış noktasında konuklar, pencerelere, duvarlara ve hatta duvarlara kazınmış her bir Loyalist’in adını görecekler. Floor — “Book of Negroes” sayesinde bugün bildiğimiz isimler.
Tuğgeneral Samuel Birch tarafından hazırlanan 150 sayfalık belge, savaştan sonra Amerika Birleşik Devletleri’nden Nova Scotia’ya kaçan Afrika kökenli her kişinin adını, fiziksel tanımını ve yasal statüsünü detaylandırdı. Kitabın kurgulanmış bir versiyonu ve sonraki yolculuğu, Kanadalı romancı Lawrence Hill tarafından 2007’de yayınlanan “Zencilerin Kitabı” (Amerika Birleşik Devletleri’nde “Biri Benim Adımı Biliyor” adıyla yayımlandı) adlı romanında ölümsüzleştirildi. ”), ve yine CBC ve BET ağları tarafından ortaklaşa geliştirilen bir 2015 mini dizisinde. Orijinal belgenin bir versiyonu İngiltere’de, Kew, Londra’daki Ulusal Arşivlerde ve Washington DC’deki Ulusal Arşivlerde bulunur.
Müze konukları, “Book of Negroes”un sanal bir kopyası üzerinde gezinebilir ve Afrika’da yakalanan Siyah Sadıklar tarihini detaylandıran dört dokunmatik ekranlı sunumla dijital bir zaman çizelgesi duvarını takip edebilir; Birchtown’a vardıklarında zorluklar ve tutulmayan sözler; 1792’de yaklaşık 1.200 Siyah Sadık’ın Sierra Leone’ye toplu göçü; ve son olarak, deneyimlerinin günümüzdeki mirası ve etkisi.
Merkezde çelişkili duygular hissettim. Bu 3.000’den fazla ataların isimlerinin ve hikayelerinin bilindiği ve bugün Siyah Kanadalılar tarafından kutlanabileceği konusunda ortak bir gurur duydum, ancak benim gibi pek çok Amerikalı için atalarımızın isimlerini asla bilemeyeceğimizi kıskandım. . İsimlerin nadiren kaydedildiği (genellikle sadece mülk kayıtları olarak), Amerikan köleliğinin bir başka belirgin zulmü gibi geldi.
Burada ziyaretçiler atalarının isimlerini aramaya ve Nova Scotia’ya vardıktan sonra onlara ne olduğunu öğrenmeye teşvik ediliyor. Black Loyalist Heritage Society personeli, önceden bildirimde bulunarak, halka soykütük araştırma hizmetleri sunar; bu hizmet, üyelerin kendilerinin de kullandığı bir hizmettir.
Yukarıdaki Andrea Davis, Shelburne’deki Black Loyalist Center’ın yönetici direktörüdür. “Yetiştirilmem sırasında eğitim sisteminde Siyah kültüre veya anlayışa odaklanılmadı ve bazen aileler bile bize hikayelerimizi anlatmamayı seçti” dedi. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
Black Loyalist Heritage Centre’ın yönetici direktörü 56 yaşındaki Andrea Davis, masasının üzerinden bana doğru kaydırırken, “Bu, benim soyum tarihini ve tüm nesillerin dökümünü gösteren bir belgedir” dedi. Belge, ailesinin dokuz neslini, köklerini 1783’te Nova Scotia’ya gelen özgür bir Siyah Sadıklara kadar takip ediyor.
Temmuz 2022’de yönetici direktör olarak atanan Bayan Davis, Toronto’dan memleketi Shelburne’e dönüşün atalarından gelen bir çağrıya cevap verdiğine inanıyor. “Yetiştirilmem sırasında eğitim sisteminde Siyah kültüre veya anlayışa odaklanılmadı ve bazen aileler bile bize hikayelerimizi anlatmamayı seçti” dedi. “Atalarım beni buraya geri getirdi ve hikayemizi anlatmak için onlardan etkilendiğime inanıyorum, ama ben sadece geçmişe odaklanmıyorum, bizi geleceğe getirmek ve bu eğitimin bir kısmını bize getirmek için buradayım. okullarımız.”
Old Town Lunenburg, Kuzey Amerika’da UNESCO Dünya Mirası alanı olarak belirlenmiş iki kentsel topluluktan biridir. Kredi… The New York Times için Carolina Andrade
Halifax’a dönüş yolunda, Kuzey Amerika’da UNESCO Dünya Mirası alanı olarak belirlenmiş iki kentsel topluluktan biri olan Old Town Lunenburg’da durdum. Sahildeki balıkçı kasabası, parlak renklerle boyanmış A-frame galerileri, bira fabrikaları ve sahil boyunca uzanan Atlantik Balıkçılık Müzesi ile İskandinav tasarım tutkunları için bir rüyadır. Lunenburg kuşkusuz güzel olsa da, o gün öğrendiklerim yüzünden açlıktan ölüyordum ve bitkindim. Ünlü Lunenburger’i aramak için doğruca Grand Banker Bar & Grill’e gittim: füme mozzarella ve domuz pastırması, ıspanak, sarımsak aioli ve Nova Scotia ıstakoz eti ile doldurulmuş yerel bir dana burgeri, ardından domuz pastırmalı bir tarakla mızraklandı. İlk ısırıkta aşktı.
Siyah kimliği kutlamak
Haziran 2020’de George Floyd’un öldürülmesinin ardından pek çok yerde olduğu gibi Nova Scotia’da da Siyah kimliğini kutlama arzusu artmış görünüyor. Bayan Boudreau işine trajediden çok önce başlamış olsa da, Siyah kültürü 2020 yılı sonlarında ve sonrasında planladığı – merkezli etkinlikler ve deneyimler, hiç beklemediği bir taleple karşılandı.
Elevate & Explore Black Nova Scotia, Siyah turizmini teşvik eden etkinlikler oluşturmaya yardımcı olur. Yukarıda, Halifax Çok Kültürlü Davulcular, Elevate & Explore Black Nova Scotia ve Change Is Brewing Co. tarafından düzenlenen geçen yılki Black Excellence Tekne Gezisi için Halifax Waterfront’ta beklerken performans sergiliyor. Kredi… Ryan Williams, Bağlantısız Medya A.Ş.
Bayan Boudreau, “Afrika Nova Scotian deneyimine odaklanan eğlenceli veya sürükleyici pek bir şey yok” dedi. “Doldurulmasına yardımcı olabileceğim bir boşluk olduğunu biliyordum.”
Ağustos 2020’de Elevate and Explore Black Nova Scotia, I Heart Bikes ile ortaklık kurdu ve saatler içinde tükenen bir Siyah tarih bisiklet turu oluşturdu. Siyah ve Yerli endüstri profesyonellerinden oluşan bir bira fabrikası kolektifi olan Change is Brewing Co. ile ortaklaşa oluşturulan Halifax sahilinde Siyah Mükemmellik Tekne Gezisi ve Nova Scotia Şarap Turları ile ortaklaşa düzenlenen Siyah Sevinç temalı şarap turunun her ikisi de tükendi.
Şirket kısa süre önce ikinci yıllık Black Excellence Tekne Gezisini gerçekleştirdi ve bir Siyah Kızlar Kayak gezisi, buz pateni gezisi ve sonunda dünyanın dört bir yanındaki şehirlere karşılıklı geziler düzenlemeyi planlıyor. Bir gezi yapamayanlar için, web sitesinde Siyahlara ait restoranlar, moda ve güzellik markaları, ev dekorasyonu ve Nova Scotia’daki Airbnb listelerinin bir dizini bulunmaktadır.
Africville Müzesi, Bedford Havzası’nın kenarındaki ağırlıklı olarak Siyah Kanadalılardan oluşan küçük topluluğa ve nihai yıkımına adanmıştır. Kredi… The New York Times için Ian Willms
Africville’in acısı ve gururu
Umut merkezli yerleri keşfetmekle geçen günlerden sonra, Nova Scotia’da beni endişeyle dolduran bir kültürel alan vardı. Parıldayan Bedford Havzası’nın kenarında, ağırlıklı olarak Siyah Kanadalılardan oluşan küçük bir topluluk olan Africville’in hikayesi ve nihai yıkımı, aldatma ve haklarından mahrum edilme acısı ile işlenmiştir.
Africville’in orijinal büyüklüğü, kime sorduğunuza bağlı olarak 23 dönüm ile 500 dönüm arasında değişiyordu. Bugün, zarif A. Murray MacKay asma köprüsünün manzarasına sahip bir park ve topluluğun sosyal kalbi olan Seaview Afrika Birleşik Baptist Kilisesi’nin bir kopyası içeren 2.5 dönümlük özel bir sitedir. Kilise binası şimdi, 100 yıldan fazla bir süredir orada yaşayan Afrika Nova Scotian topluluğunun tarihini araştıran Africville Müzesi’ne ev sahipliği yapıyor.
1849’da kurulan Africville, okulu, işletmeleri, postanesi ve tabii ki kilisesiyle birbirine bağlı, gelişen bir topluluktu. Africville çoğunlukla kendi kendine yeterli olmasına rağmen, Halifax şehri, sakinleri şehir vergilerini ödemesine rağmen, kanalizasyon, temiz suya erişim ve çöp imhası gibi normalde doğal olarak kabul edilen birçok kolaylığı sağlamayı reddetti. Zamanla, bir bulaşıcı hastalık hastanesi, bir hapishane ve yakındaki şehir çöplüğünü yerleştirmek de dahil olmak üzere mahalleyi daha az arzu edilir hale getirmek için başka girişimler geliştirildi.
Africville’in tarihsiz bir fotoğrafı. Kredi… Kütüphane ve Arşivler Kanada
Halifax, 1950’lerin ve 60’ların Amerikan şehirlerindeki kentsel yenileme politikalarına benzer şekilde, bölgede ticaret ve sanayi bölgeleri inşa etmek için Africville sakinlerini yeniden yerleştirmeye karar verdi. 1964’te Halifax Kent Konseyi, sakinlerin yeniden yerleştirilmesine izin vermek için oy kullandı, ancak daha sonra sakinlerin yüzde 80’inden fazlasının çıkarlarını korumak için oluşturulan gönüllü vatandaşlar grubu Halifax İnsan Hakları Danışma Komitesi ile hiçbir zaman temas kurmadığı bildirildi. Africville halkı. Şehir, yer değiştirmenin sakinlerin yaşam standardını iyileştireceğini iddia etti, ancak çoğu toplu konut komplekslerine taşındı. Yaralanmalara bir de hakaret eklenerek, mahalle sakinlerinin eşyaları belediye çöp kamyonlarıyla taşınırken; çok direnişe rağmen, Africville’deki son ev 1970’de yıkıldı. Şehir, 2010’da eski sakinlerden resmi bir özür yayınladı.
Africville Müzesi’nin bulunduğu güneşli sarı kiliseye yaklaştığımda ve Bedford Basin’in sakin sularına bakarken, bir kilise ayininden sonra bir araya gelen çocuklar, balık tutan aileler ve bir araya gelen bir topluluk hayal etmek kolaydı. Müzenin arkasındaki parkın (bir kez 2014’te Africville torunları öfkesini dile getirmeden önce bir köpek parkıydı) kampçılar, çadırlar ve karavanlarla dolu olduğunu fark ettim. büyükbaba gençliğinde zorla götürüldü ve bugüne kadar bu deneyimi tartışamadı, Bay Carvery gelişigüzel bir şekilde önümüzdeki hafta sonu Africville Reunion’dan bahsetti.
Şimdi 39. yılında, yıllık eve dönüş, Temmuz ayının sonunda, kampçılarını evlerinin olduğu yere park eden, yemek pişiren, şarkı söyleyen, dans eden ve anıları yeniden yaşayan eski sakinler tarafından kutlanıyor. Kampa girdim ve hemen teyzelerime çok benzeyen bir kadın sohbet etmem için bana el salladı. 15 yaşında Africville’den sürgün edilen ve şimdi 60’larının sonlarında olan Paula Grant-Smith, bu travmatik deneyimi hatırladığında derin bir iç çekti.
“Burada büyümek harikaydı. Düşer ve dizimin derisini yüzersem, herhangi bir eve girebilirdim ve beni hemen yayarlardı” dedi Bayan Grant-Smith. “Bir atıştırmalığa ihtiyacım olursa, komşularıma uğrardım ve onlar beni beslerdi. Africville’i düşündüğümde çok üzülüyorum, özellikle yaşlandıkça, çünkü oynamak için çok fazla özgürlüğümüz vardı ama aynı zamanda korunmuş hissediyorduk.”
Beni çocukluğunun ve geçmiş bir araya gelmelerinin anılarıyla eğlendirirken, pek çok Siyah topluluğun ne kadar benzer olduğuna dair o garip fenomeni hissettim. Africville’in tanımı, annemin güneybatı Louisiana’daki Siyah mahallesi veya babamın Montgomery, Ala’daki mahallesi olabilirdi: ırkçı hükümet politikaları nedeniyle yıkımdan paylarına düşeni görmüş, ancak bir şekilde sevgi, aile ve umut ruhunu koruyan mahalleler. .
Bayan Grant-Smith, “Africville halkı olarak bir sözümüz var: Ruh yaşar” dedi. “Ve buraya geri döndüğümüzde, bizden önce giden tüm o insanların ruhları tam burada bizimle.”
New York Times Seyahatini Takip Edin üzerinde Instagram , heyecan ve Facebook . Ve haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Daha akıllı seyahat etme konusunda uzman ipuçları ve bir sonraki tatiliniz için ilham almak için. Gelecekte bir kaçamak mı hayal ediyorsunuz yoksa sadece koltukla seyahat mi ediyorsunuz? göz atın 2022 için 52 Yer listesi .